نکاتی که باید در هنگام خرید پرده توجه کرد

در مورد رنگ و طرح پارچه خوب فکر کنید. پرده‌ها بسیار جلب نظر کرده و تاثیر زیادی روی اتاق شما خواهند داشت.

در مورد مقدار پارچه مضایقه نکنید. سخاوتمندانه عمل کنید. پرده‌ها حداقل باید دو برابر عرض پنجره باشند. حتی اگر بیش‌تر مواقع آن‌ها را به صورت جمع نگه دارید.

همچنین پرده باید به اندازه کافی بلند باشد. اگر می‌خواهید شیک و زیبا به نظر برسد، آن را بلندتر انتخاب کنید تا روی زمین را بگیرد و اگر می‌خواهید تمیز جلوه کند، بهتر است تا نزدیک زمین باشد. اما هرگز نباید ارتفاع پرده بلندتر از این دو حالت باشد.

پرده‌های خیلی کوتاه ناقص به نظر می‌رسند. بنابر این بهتر است پارچه را بلندتر انتخاب کرده و برای کوتاه‌تر شدن پایین پرده را تو بگذارید.

برای کنترل درجه حرارت و مقدار نور از پارچه‌های مناسب استفاده کنید. پارچه‌های کتان نور را از خود عبور می دهند و پوشش مناسبی برای گرم‌تر شدن اتاق در زمستان و خنک‌تر بودن آن در تابستان هستند. پوشش‌های ضخیم به دلیل جلوگیری از ورود نور، برای اتاق‌‌خواب‌ها مناسبند.

در انتخاب میله پرده دقت کنید. گیره و میله پرده باید متناسب با پارچه باشند.

پارچه‌های سنگین‌تر مانند مخمل را باید روی میله‌های بزرگ و حتی دکوری آویزان کرد در حالی که برای پرده‌های ابریشمی سبک و پارچه‌های نازک می‌توان از میله‌های ظریف‌تر استفاده کرد.

می‌گویند میله‌ پرده باید با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید. مثلا اگر جنس میز و صندلی شما طلق شیشه‌ای است، میله پرده و اتصالات آن هم باید با آن هماهنگ باشد.

به جنس پارچه دقت کنید. کتان، پارچه‌ای همه‌کاره بوده، راحت قابل شستشو است. مخمل، لوکس و انتخاب آن به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد، در عین حال برای بعضی اتاق‌ها سنگین است. پارچه‌های توری، سبک و زیبا هستند اما از آن‌ها بدون زیر پرده برای جاهایی که دید دارند، استفاده نکنید. در نهایت پرده‌های پشمی آن قدر سنگین هستند که به‌راحتی یالان و تزیینات را به خوبی نشان دهند.

بست‌ها و سر میله‌های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند اما وقتی روی میله قرار می‌گیرند، جلوه پرده را کامل می‌کنند.

1. در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید. طول پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است.

2. اگر اتاق نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

3. هرگز نگران بزرگی پنجره ها نباشید. چنین مسئله ای مثل “زیادی زیبا بودن” است! اگر نمی خواهید یک فضا را پوشیده از پرده کنید، تنها کافی است از پارچه ای استفاده کنید که با رنگ دیوارها همخوان باشد و تضاد چندانی با آن ایجاد نکند.
4. مطمئن شوید که پرده ها با سایر مبلمان همخوانی دارد. هر اتاق دارای 4 عنصر اصلی است: سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما برای دکور کردن بهتر است که تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و سایر عناصر به عنوان تقویت کننده عمل کند. بنابراین اگر انتخاب شما پرده ای با پاچه پلنگی است، از مبل هایی ساده تر استفاده کنید. تکنیک های خرید پرده, اصول خرید پرده همخوانی پرده با مبلمان
5. انتخاب میان پرده مدل رومی و یا کرکره چوبی به میزان نور مورد نیاز و فضای خصوصی مورد نیاز شما بستگی دارد. با وجود شباهتی که میان این دو پرده است، کرکره چوبی در تنظیم نور مورد نیاز و مطلوب بسیار کارا تر است.
6. پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد. این دو نوع پرده کاملا متفاوت به نظر می رسد. اینکه کدام را انتخاب می کنید به سلیقه شما و کاربردی که مد نظرتان است بستگی دارد. اما جالب اینجاست که برای استفاده از این دو پرده در کنار هم هیچ ممانعتی وجود ندارد.
برای اتاق خواب ها، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید. این نوع پرده ها ضخامت بیشتری دارند و می تواند اتاق را کاملا تاریک کرده و فضایی مطلوب برای خواب و استراحت شما فراهم کند.

7. بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد و یا سطحی از دیوار را نیز بپوشاند.
8. برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، 2 و نیم سانت عرض کافی و شیک است. این اندازه، پنجره خانه را کلاسیک و شیک می کند.

9. همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید. قاعدتا برای دسترسی به پرده (در بالای آن) تنها به دو سانتی متر فضا احتیاج دارید. با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار را کشیده تر نشان می دهید و به ابهت پرده و اتاق می افزایید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *